آخرین اخبار

تاریخ : 17. آبان 1395 - 13:06   |   کد مطلب: 1190
خیابان شهید مطهری حاجی آباد یکی از خیابانهای پر رفت و آمد شهر حاجی آباد است و به علت وجود سه آموزشگاه شهر در حاشیه این خیابان و کوچه های منتهی به این خیابان و همچنین وجود سالن ورزشی و حسینیه شهر ساعات شروع و تعطیلی مدارس از ترافیک بالایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری زیرکوه نیوز،خیابان شهید مطهری حاجی آباد یکی از خیابانهای پر رفت و آمد شهر حاجی آباد است و به علت وجود سه آموزشگاه شهر در حاشیه این خیابان  و کوچه های منتهی به این خیابان و همچنین وجود سالن ورزشی و حسینیه شهر ساعات شروع و تعطیلی مدارس  از ترافیک بالایی برخوردار است.

علاوه برموارد ذکر شده به زودی ورودی شهر حاجی آباد نیز از سمت ابن تقاطع خواهد بود و باعث بروز مشکلات ترافیکی زیادی خواهد شد.

این در حالی است که دو تقاطع  شهید باهنر و بلوار پیروزی با ابن خیابان باعث شده است تا حوادث زیادی در این خیابان و تقاطع های  ذکر شده اتفاق بیفتند.

در این میان شاید نصب چراغ راهنما در تقاطع شهید باهنر و شهید مطهری و همچنین احداث میدان در تقاطع بزرگ شهید مطهری و بلوار پیروزی علاوه بر کاستن از حوادث در این خیابان به زیبایی شهر نیز کمک نماید و در حالی که هیچ میدانی در مرکز شهر وجود ندارد،با این اقدام شاهد شکل گرفتن اولین میدان در مرکز شهر حاجی آباد باشیم.

چندی پیش شهروندان با ارسال پیامهایی به پایگاه خبری زیرکوه نیوز، خواستار پیگیری این موضوع و احداث میدان در تقاطع مطهری ،بلوار پیروزی شدند که موضوع را با مسؤولان مربوطه در میان گذاشتیم.

مرجع هر گونه کار عملیاتی ،عمرانی در شهر حاجی آباد،طرح جامع است

شهردار حاجی آباد در این خصوص گفت:از سال 1393 که طرح جامع شهر به شهرداری ابلاغ شده است مرجع هر کار عمرانی ،عملیاتی ، ساخت و ساز وغیره طرح جامع است وتهیه این طرح با راه و شهرسازی و شورای عالی معماری است و شهرداری مجری طرح جامع است.

 احسان کریمدادی خاطرنشان کرد:هر طرح ترافیکی ، طرح توسعه،معابر،اجرای جدول وچیزی که در این طرح پیش بینی شده با چشم اندازه 40 ساله و بیشتر برای شهر پیش بینی شده است،ما مجری آن هستیم و اگر در اجرای این طرح با مشکل برخورد کنیم باید در کمیته فنی استانداری  برای حل مشکل ارجاع داده شود.

وی تصریح کرد:در حال حاضرمشاور طرح جامع برای تقاطع بلوار جهاد و پیروزی میدان پیش بینی کرده است و این میدان باید اجرا شود چون تقاطع بسیار بزرگ و پررفت و آمد و خطرسازی است و اگر قرار باشد دراین تقاطع  میدانی اجرا شود با توجه به فاصله کم با تقاطع مطهری ،اجرای میدان در تقاطع مطهری،پیروزی امکان پذیر نیست.

انجام هرگونه کار ترافیکی نیازمند مصوبه شورای ترافیک است

شهردار حاجی آباد اذعان داشت:دو سال قبل از طرف شورای ترافیک استان از کلیه معابر و خیابانهای شهربازدید به عمل آمده و تقاطع های خطرساز و مشکل ساز بررسی شده معرفی شده است.

کریمدادی بیان داشت:هر کار ترافیکی اگر در شهر خواسته باشد انجام گیرد باید مصوبه شورای ترافیک شهرستان و استان را به همراه داشته باشد وشورای ترافیک هم روی طرح ها کار کارشناسی انجام داده و طرح های کارشناسی شده را ارائه می دهد.

با نصب سرعتگیر مخالفم

کریمدادی با بیان اینکه بنده شخصا با نصب سرعتگیر در شهر مخالف هستم،گفت:نصب سرعتگیر تبعات اجتماعی دارد و نارضایتی عمومی را به همراه دارد.

وی ادامه داد:بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان،برای تقاطع مطهری ،پیروزی فقط نصب چراغ چشمک زن پیش بینی شده است .

سیاست ترافیکی کشوربر حذف دوربرگردان هاست

شهردار حاجی آباد با بیان اینکه سیاست حال حاضرترافیکی کشور،بر حذف تقاطع ها و دور برگردان تاکید دارد،اذعان داشت:طبق این سیاست باید به ازای هر 500 متر یک دور برگزدان وجود داشته باشد تا از میزان حوادث و تصادفات کاسته شود.

کریمدادی با اشاره به اینکه در هر نقطه حادثه خیز بلافاصله نمی توان سرعتگیر نصب کرد یا میدان ایجاد کرد،اظهارداشت:شهرداری مجری طرح های ترافیکی است وترویج فرهنگ ترافیک و فرهنگ رانندگی بر عهده راهنمایی و رانندگی است و همزمان با اقدام شهرداری در جهت کاراجرایی باید راهنمایی و رانندگی نیز کار فرهنگی انجام دهد.

وی ادامه داد:سیاست ما این است که سرعتگیر حذف شود و به جای آن چراغ هشدار دهنده و چراغ راهنمایی و رانندگی نصب شود و در ادامه به سمت فرهنگ سازی و آموزش فرهنگ ترافیک حرکت کنیم.

احداث پارک ترافیک گامی در جهت ترویج فرهنگ ترافیک

شهردار حاجی آباد با بیان اینکه فرهنگ ترافیک باید از کودکی در جامعه نهادینه شود،خاطرنشان کرد:زیر ساخت های پارک ترافیک در محوطه روبروی شهرداری حاجی آباد،اماه شده است و به زودی این پارک تجهیز خواهد شد تا دانش اموزان و نوجوانان با فرهنگ ترافیک آشنا شوند.

معاون شهرداری حاجی آباد،نیز بیان داشت:اگر درخواستی مطرح می شود باید در شورای ترافیک مطرح گرددو این شورا بررسی می کندو اگر نیاز به طرح باشد شهرداری را ملزم به تهیه طرح می نماید و پس از تصویب طرح،این طرح توسط شهرداری اجرا می شود.

محمد علی عابدینی خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه چند دستگاه در این مورد دخیل هستند هر دستگاهی که خودسرانه کاری انجام دهد،فردا در قبال انجام آن مسؤول است و باید پاسخ اتفاقات احتمالی را بدهد.

وی با بیان اینکه نقاط زیادی در شهر این مشکل را دارد،گفت:باید برای این نقاط طرح تهیه شود و در شورای ترافیک مطرح شود تا با مصوبه شورا نسبت به رفع آن اقدام شود.

عابدینی ادامه داد:برای اجرای طرح های جزئی از قبیل سرعتگیرشهرداری باید مصوبه  شورای ترافیک شهرستان و برای اجرای طرح های بزرگترمصوبه  شورای ترافیک استان را در اختیار داشته باشد.

معاون شهرداری حاجی آباد خاطرنشان کرد:متاسفانه همه بار بر روی دوش شهرداری هاست و هیچگونه اعتباری نیزدر این خصوص به شهرداری تعلق نمی گیرد.

گفتنی است تا این لحظه موفق به شنیدن نظر فرمانده پلیس راهور شهرستان در این خصوص نشده ایم و به محض دریافت به اطلاع شهروندان عزیز خواهد رسید.

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.